Enhedslisten Ishøj besøgte Christiansborg

Folketingsmedlem og kandidat Søren Søndergård (Enhedslisten) viste lørdag d. 30 april borgere fra Ishøj og omegn rundt på Christiansborg.

Rundvisningen begyndte i Snapstinget, der dog var lukket. Søren Søndergård kunne fortælle at den legendariske restaurant ikke længere har så lange åbningstider som tidligere. Folketingsarbejdet er blevet tilpasset mere moderne arbejdstider og der er derfor ikke længere brug for de sene åbningstider.

Turen fortsatte til Landstingssalen, der gav anledning til et historiske tilbageblik på demokratiets udvikling i Danmark.

Folketingssalen blev selvfølgelig også besøgt og Søren delte også ud af mere personlige oplevelser. I en tidligere periode havde han efter egen opfattelse haft den bedste men også farligste plads i salen – tæt på udgangen, men lige under tilhørerpladserne, hvor to unge folkeskoleelever en gang demonstrerede deres utilfredshed med folkeskolen, ved at sammenligne elevernes situation med burhøns. Det gjorde de så kontant, at de hver havde skjult en burhøne, som de slap fri under forhandlingerne med det resultat, at den ene kun med nød og næppe undgik at havne i hovedet på Søren Søndergård.

Rundvisningen sluttede i Enhedslistens lokaler, hvor den politiske situation blev vendt over en tår kaffe.